23 Şubat 2012 Perşembe

BiRi BiTER GELiR YENiSi - 5


     Veee bir kitap daha biter. Böylelikle şubat hedefime ulaşmış oldum biraz hileyle de olsa :) Bakalım belki gaza gelir bunu da bitiririm...
     Gelelim Selvi Boylu Al Yazmalım'a...Filmine bayılan biri olarak kitap benim için fiyaskoydu.Kötü değildi ama benim beklentilerimi karşılamadı. Bir kere alışkın olduğum isimler yoktu içinde. Asya'nın yerin Aysel,Cemşit'in yerinde Baytemir vardı. Onun dışında film Asya üzerine kuruluyken,kitap İlyas üzerine kuruluydu.Dolayısıyla filmde beni benden alan sahneleri bulamadım kitapta.bir de mesela bence bu hikaye daha uzun olmalıydı.Sadece küçük boy bir kitapta 110 sayfada anlatmak yetmemiş bence.Bilemiyorum tabi kendi dilindeki kitap nasıl,senaryoya uyarlanma sürecinde ne kadar değişikliğe uğradı.Belki orjinali de böyleydi de film olunca değişti.Genelde okuduğum kitapların filmini izleyince hep hayal kırıklığı yaşar,kitap daha güzeldi derdim ama bunda tam tersi oldu.Hem belki iyi ki de öyle oldu :)
     Filmde herkesi olduğu gibi "sevgi neydi?" sorusuna verilen cevap beni benden alan kısımlardandı.Ama en çok etkilendiğim replik Asya'nın "Ben kocamı hiç göğsünden öpmedim" repliğidir.Sanırım her izlediğimde yüzümde aynı ifade vardır.
     Ve son olarak filmle alakalı çok yakın bir zamanda öğrendiğim bir şeyi de söyleyip bu mevzuyu kapatayım :) Filmdeki Samet'i oynayan aslında bir kız çocuğuymuş.Öğrenince çok şaşırmıştım.
    
     Ve başlayacağım kitap Aşkın Gözyaşları'nın birincisi Tebrizli Şems.Daha önce söylemişmiydim hatırlamıyorum ama ben çok satan kitapları okumayı da almayı da pek sevmiyorum.Genelde herkes okur bitirir ben çok sonra başlarım okumaya.Kitapçılarda çok satanlar ve yeniler kısmına bakmayı da sevmem çünkü fazlasıyla kalabalık olur oralar ve ben rahat rahat bakamam kitaplara.Bu müzikte de aynı şekildedir.Birini dinlerim,bakarım herkesin dilinde soğurum o an ya da dinlemeye devam ederim ama dillendirmem.Böyle garip bir huyum var.Ama tabiki istisnaları da oluyor şu an olduğu gibi :)Hoş bu çok satanlara düşeli baya oldu ama hala çıkamadı.Etrafımda birçok kişinin okuduğunu ve çok beğendiğini gördüm.Kesinlikle okumalısın diyenler de olunca bana da kitabı alıp okumak düştü.Serinin 3 kitabını birden aldım.Ve başlangıcı yaptım bakalım.
     Şöyle de bir karar verdim tabi bozulabilir de bu,beni sarma durumuna bağlı,seriyi okuyup ardından elimde okunmayı bekleyen Elif Şafak-Aşk,İskender Pala-Od-Kitabı Aşk'la da devam ederek "aşk" temalı bir okuma dönemine girmeyi planlıyorum.Bakalım uygulanabilecek mi :)

     Çok okumam lazım çooook :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder