4 Haziran 2012 Pazartesi

HAZİRANDA ÖLMEK ZOR


    Dün fırsat bulamadığımdan bu başlığı bugün açmak durumunda kaldım.Ustayı ölümünün ardından anmadan geçmek olmazdı...
    Bu anıyı doğum günü hediyelerimden olan bu kitabı tanıtarak zenginleştirmek istedim.


     Bu kitap ve mektuplardan oluşan bir set.Ve sadece 1000 adet olan özel bir basım.Bendeki bu 1000 kitaptan 270. olanı...


    Kitabın içinde Nazım'ın Piraye'ye yazdığı 581 mektup var.Özel kalsa daha mı iyi olurdu konusunda hep bir karışıklık yaşasam  da böylesi güzellikleri kutulara sandıklara saklamak da haksızlık olurdu sanırım.


     Kapak görür görmez beni benden aldı.Der ki: "Bak sana elimin resmini çizdim.Öyle geldi içimden.Sana kendimden bir şey yollmak istedim,şiirden,fa... daha bana ait"


     Bu da kitabın arka kapağı.Daktilo yazması mektuplarından birini yerleştirmişler.


    Ve işte bu seti benim için özel kılan asıl sebep.Bir kutunun içinde tam 27 tane mektubun tıpkı basımı var.Zarflaından,puluna,yazılan kağıtlarından,yırtıklarına kadar hiçbir detay atlanmadan yapılmış 27 tane Nazım'dan çıkma mektup...Henüz bunları okumaya hazır değilim sanırım o yüzden ne zaman elime alsam geri bırakıp şimdi değil diyorum...


     Bu da başka bir mektuptan görüntü...

    Kitaplığımın nadide parçalarından biri şu an bunlar.Sanıyorum öyle de kalacaklar.Nazım sever biri olarak benim için ne kadar özel bir hediye olduğunu tahmin ediyorsunuzdur.Eğer siz de benim gibi Nazım severlerdenseniz ve bu kitabın sahibi olmak istiyorsanız tükenmeyen yerleri bulabilirsiniz belki.İdefix,kitapyurdu,d&r filan çoktan tükendi yazısını yazmıştı nisan ayında...


    Ve son olarak usta için özel yazılanlardan bir parçayla bitirelim...
    Keşke zamanında kıymetin bilinseydi.O günlerde senin kıymetini bilmeyenler şimdilerde senin şiirlerini düşürmez oldu dillerinden...Yazık...Çok yazık...

2 yorum:

  1. HARİKA HEMEN ALMAK İSTİYORUM BENDE BU KİTAPTAN ARAŞTIRMALARA BAŞLADIM İNŞALLAH BULURUM.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence de kaçırılmayacak bir şey..biraz fiyatı yüksek kitaba göre ama kesinlikle değer.İstanbulda bulma imkanın daha yüksek üstelik

      Sil