22 Temmuz 2012 Pazar

BiRi BiTER GELiR YENiSi - 16


     14 Temmuzda yayınlanması gereken bir başlıktı bu ama anca bugün yazabiliyorum :)
     Virginia Woolf'un bu kitabı elde not defteri olmadan okunacak bir kitap değilmiş ama malesef ben yolda okudum büyük bir kısmını ve dolayısıyla hiç not alamadım.Çünkü içerisinde okunması gereken birçok yazar ve kitaptan bahsediyor.Edebiyattaki kadınların durumundan bahsediyor.Neden kadın yazarlar az sorusuna karşılık veriyor.Ve bunu birçok kişiden bahsederek yapıyor.Yani bu kitabı önce not almak için okuyacaksınız,sonrasında notlarınızdaki kişileri okuyup araştıracaksınız ve daha sonra tekrar Kendine Ait Bir Oda'yı okuyacaksınız.
    Bu kitapta şunu da gördüm.Kadınların ezilmesi en azından Türkiye'deki gibi ezilmesinin İngiltere gibi bir ülkede aynı boyutta yaşandığını nedense düşünmüyordum.Ama bu kitapta gördüm ki kadın her yerde aynı şeylere maruz kalmış.Bizim şu an yaşadıklarımızı onlar uzun zaman önce aşmış olsalar da yaşamışlar aynılarını...

     Aylak Adam'a gelince...Uzun zamandır okumayı istiyordum ama nedense bir türlü kitaplıktan seçme aşamasında elime ulaşanlardan olmamıştı bu kitap.Ve artık sahne onun.Bakalım bana neler hissettirecek bu kitap....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder